Kebaikan dan Kelebihan Set Pantang Shaklee

9:21 PM



Kebaikan dan Kelebihan yang ada pada Set Pantang Shaklee Secara Normal atau Caeserian


Proses pemulihan mental dan juga fizikal selepas bersalin amatlah penting bagi ibu-ibu tak kiralah dari segi normal atau caeser.Ini kerana :

  • Luka episiotomi dijahit dengan benang
  • Rahim akan mengecut selepas 10 hari
  • Pentingnya proses kelancaran susu
  • Diet / pantang makan yang baik
  • Post-partum / Tekanan
Maka dengan itu proses pemulihan selepas bersalin ini amatlah penting dan perlu dititik beratkan sehingga habis tempoh pantang yaitu selama 44hari.

Pemakanan dan pengambilan nutrisi lengkap amat penting supaya badan sentiasa bertenaga,mental selalu terjaga dan penyusuan ibu berjalan sempurna.

Faktor utama anda perlu mengambil suplemen dan vitamin Shaklee ini adalah kerana :


1) Mempercepatkan penyembuhan luka selepas bersalin
  • Vitamin C yang terdapat dalam set bersalin ini membantu penyembuhan luka episiotomi atau pembedahan sembuh dengan lebih cepat.Kerana vitamin c boleh merangsang pembentukkan kolagen dan sel-sel yang baik.
2) Meningkatkan Susu Ibu
  • Ibu-ibu yang sihat dan mentalnya sentiasa positif dapat menghasilkan susu yang lebih produktif dan lancar.Peranan Multivitamin yang boleh memberi tenaga kepada ibu ketika berpantang amatlah membantu.Alfalfa juga menggalakkan lagi pengeluaran susu yang meriah.
3) Memulihkan Libido
  • Alfalfa complex mengandungi phytoestrogens yang membolehkan penstabilan hormon wanita.Kesan daripada koyakan semasa bersalin menyebabkan wanita takut atau rendah diri ketika bersama dengan pasangan.
4) Melindungi Asas Badan Ibu
  • Pengambilan ESP iaitu protin dapat membantu melindungi sistem asas badan.Sel-sel yang sihat dapat menghasilkan rambut,kuku dan kulit yang cantik.Di samping itu,pengambilan ESP dapat membantu memberi rasa kurang lapar kerana Index Glisemixnya yang rendah berbanding dengan nasi.
5) DHA & EPA yang Baik untuk Otak

  • Biasanya selepas bersalin wanita lebih cenderung untuk jadi pelupa.Omega Guard yang mengandungi DHA & EPA minyak ikan membantu meningkatkan ingatan seseorang.DHA & EPA juga bagus untuk perkembangan minda si bayi dari kecil lagi.Omega Guard Shaklee tidak berbau hamis dan rasa hanyir.

Sebarang pembelian produk dari kami akan disertakan sekali konsultasi penggunaan yang lengkap.Pastikan anda mendapatkan produk Shaklee daripada pengedar yang sah sahaja.

Penjimatan harga hanya untuk ahli yang berdaftar.Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli,boleh hubungi kami untuk keterangan lanjut.Pendaftaran ahli adalah seumur hidup.




*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

You Might Also Like

0 komen

SAVE

Safe products come from quality ingredients, so that’s what we use. Unconditional safety is of utmost importance in Shaklee, and we assure you our standards are unsurpassed

PROVEN

Our own scientists constantly find pure and potent ingredients from nature, review scientific literature and conduct their own studies to verify efficacy and utmost effectiveness.

EFFECTIVE

The Shaklee Dietary Supplement Study is a groundbreaking study of long-term dietary supplement users which showed that people who took Shaklee supplements had markedly better health.

DISCLAIMER

*These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.